Sunday, April 4, 2010

BUDIDAYA PERIKANAN

BUDIDAYA PERIKANAN


Fish Seed Predator Group (Egret and Blekok)

Posted: 03 Apr 2010 07:54 PM PDT


Fish Seed Predator Group (Egret and Blekok)

Birds egret (Ardeola, Sp) and blekok (Egreta, sp) if at first glance to have a very similar figure with a crane. Generally people think that the birds are similar. Blekok birds and bird heron has long legs and neck with a crane, the only difference is when the fly, a bird flying egret at neck forming the letter "s" and not be straightened, while the birds of the stork family (Ciconiidae) to straighten the neck and leg stretches -legs while flying.
Classification of birds and egrets blekok:

Kingdom: Animalia
Phylum: cordata
Class: Aves
Order: Ciconiiformes
Family: Ardeida (Family egrets) and Egreta (blekok family)


spread of this bird is almost spread all over the world, their habitat in the wetlands, on the coasts or on reefs. The main food of birds egrets and this blekok namely, fish, frogs, and invertebrates.

both birds egrets and birds of prey groups blekok both are very detrimental to fish seed for farmers and fish farmers.

Kelompok Predator Benih Ikan (Burung Kuntul dan Blekok)

Posted: 03 Apr 2010 07:36 PM PDT


Kelompok Predator Benih Ikan (Burung Kuntul dan Blekok)

Burung kuntul(Ardeola, Sp) dan blekok (Egreta, sp) bila dilihat sekilas mempunyai sosok yang sangat mirip dengan burung bangau. Umumnya orang mengira bahwa burung-burung ini sejenis. Burung blekok dan burung kuntul memiliki kaki dan leher yang panjang sama dengan burung bangau, perbedaannya yaitu pada waktu terbang, burung kuntul pada waktu terbang lehernya membentuk huruf "s" dan tidak diluruskan, sedangkan burung dari keluarga bangau (Ciconiidae) meluruskan leher dan merentangkan kaki-kakinya sewaktu terbang.
Klasifikasi burung bangau dan kuntul :

Kingdom : Animalia
Filum : Cordata
Kelas : Aves
Ordo : Ciconiiformes
Famili : Ardeida (Keluarga kuntul) dan Egreta (keluarga blekok)


penyebaran burung ini hampir tersebar di seluruh dunia, habitatnya pada lahan basah, di pantai-pantai atau pada terumbu karang. makanan utama burung kuntul dan blekok ini yaitu, ikan, katak, dan hewan invertebrata.

baik burung kuntul maupun burung blekok keduanya merupakan kelompok pemangsa benih ikan yang sangat merugikan bagi petani dan pembenih ikan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.